Golf Fitness Training

Golf fitness øvelser kan være meget gavnligt for at få dig klar til den kommende golfsæson. Golf øvelser med swing øvelser kan forberede dig til et vellykket år på linkene lige fra starten madbixen.

Interessant nok, hvis retningslinjerne fra denne artikel bliver fulgt, kan den golfscore du posterer til din første runde af året være lavere end du nogensinde havde forventet. Afstanden på dine drev kan godt være længere end du havde forestillet dig, og antallet af præcise golfskud du ramte kan være endnu mere overraskende!

Svaret på alle spørgsmål om, hvordan man gør sig klar til den kommende golfsæson, fokuserer på forberedelsen. Forberedelse er nøglen til en vellykket første runde golf og hver runde du spiller i den kommende golfsæson.

Vi forstår nok alle definitionen af forberedelse, men lad os kigge hurtigt, så vi alle kan være på samme side.

Denne del af planen fokuserer på gennemførelsen af golf fitness øvelser at gå sammen med dine swing øvelser. Vi skal forstå begrebet din krop og golf swing. Golf swing udføres i sin helhed af din krop. For at din krop skal udføre golf swing korrekt. Det kræver, at du har visse niveauer af fleksibilitet, balance, styrke, udholdenhed og magt inden for den. Hvis du mangler i et af disse fysiske områder, vil der ske kompensation i din golf swing.

Det kommer ned til dette: For at være forberedt på den kommende golfsæson og forbedre din golf swing. Gennemførelsen af golf fitness øvelser gearet til at udvikle din krop omkring golf swing er nødvendigt. Denne type program vil forberede kroppen til golf swing og den kommende golfsæson.

For at opsummere begynder processen med at forberede dig selv på den kommende golfsæson med en “forberedelsesplan“. Denne plan begynder uger til måneder før din første gang på golfbanen. Derudover indeholder denne “forberedelsesplan” for den kommende golfsæson en række golf træningsøvelser for at forberede din golfsving. Golf træning øvelser nedbryde golf spillet i tre sektioner; fuld sving, kort spil og putting. En række swing øvelser er implementeret til at arbejde på hver enkelt af disse dele af dit golfspil. Derudover gennemføres golf fitness øvelser i golf-træningsprogrammet for at udvikle din krop omkring din golf swing. Sæt alle disse stykker sammen, og din første gang på golfbanen i år skal være en fornøjelig.

Kern uddannelse er en integreret del af et omfattende golf fitness program, fordi dette er det anatomiske område af kroppen, hvor størstedelen af golf swing forekommer. For eksempel kræver golfsvinget dig at rotere rundt om en fast rygradsvinkel. Størstedelen af musklerne, der muliggør rotation omkring en fast rygradsvinkel, findes inden for kerneområdet. Golf swing kræver en fuld skulder tur til at udføre korrekt. Musklerne, der giver skuldrene mulighed for at rotere, findes hovedsageligt i kerneområdet i kroppen. Disse er blot nogle få eksempler, der giver en reference mellem biomekanikken i golfsvinget og kerneområdet i kroppen.

Forståelsen af forbindelsen mellem golfsvingets biomekanik og kernen bør begynde at skinne lidt på, hvorfor kerneundervisning kan være til gavn for golfsvinget. Alt i alt kræver golf swing visse niveauer af fleksibilitet, balance, styrke, udholdenhed og magt til at udføre korrekt. Hvis kroppen mangler de krævede niveauer inden for disse fysiske komponenter, vil golf swing være svært at udføre korrekt. At vide, at en stor del af bevægelserne i golfsvinget forekommer indenfor kerneområdet, bliver det indlysende at udvikle disse fysiske komponenter bliver nødvendige for at forbedre din golfsving.

Nøglekomponenten i kerneuddannelse i forhold til golf swing er baseret på princippet om cross-specificity træning. Krydsspecifik træning indebærer, at øvelserne i kerneprogrammet træner kroppen til stillinger, bevægelser og krav til sporten. Et kerneuddannelsesprogram, der er til gavn for golfsvinget, skal træne kroppen specifikt til de anatomiske positioner, bevægelser og handlinger, der opstår på golfbanen.

Målet med tværspecifikke kerneprogram er at udvikle en overførsel af træningseffekt. De fleste fitnessprogrammer og mange kerneprogrammer tager ikke hensyn til golfspillerens behov i forhold til at forbedre fleksibilitet, balance, styrke, udholdenhed og magt. Et kryds-specifikt kerneprogram vil danne grundlag for en bedre golf swing. Bare fordi et program er mærket et “core program” betyder det ikke nødvendigvis, at det vil være til gavn for at forbedre golf swing.